دانلود تحقیق درمورد هنر ايران

دانلود تحقیق درمورد هنر ايران

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد هنر ايران

با دانلود تحقیق در مورد هنر ايران در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق هنر ايران را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق هنر ايران ادامه مطالب را بخوانید.

 

نام فایل:تحقیق در مورد هنر ايران

فرمت فایل: word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:6 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه

هنر در مشرق زمينِ افسونگر با آن همه سهم و اعتبار در پاگيري تمدن و فرهنگ جهاني به‌گونه‌اي مكاشفه و راز و نياز هنرمند بوده است. هنرمند شرقي در خلوت خويش، گوشه‌گير و منزوي، پنهان و ناآشكار، تلاش در ارائه ذوق و هنري بسيار تجريدي داشته است كه چه بسا تنها خود به مفهوم و معاني آن آشنا بوده و ديگراني كه آشنايي و الفت با دنياي او را داشته‌اند - خلاقيتي درست برخلاف آرمان هنري هنرمند مغرب‌زمين كه گريزان از درون‌گرايي، خلاقيت هنريش نموداري آشكار از نگاه مشتاقانه و تجربه عام، صرفاً در خدمت زيبايي محض بوده است.

هنرمندان ايراني بانيان تعليم و اشاعه تفكر درون‌گرايي و معنويت بخشيدن به جوهر هنر در شرق و استمرار اين بينش در تاريخ هنري مشرق‌زمين هستند.

مدارك و اسناد كمي كه از ايران باستان بجاي مانده گواه و شاهد اين ادعاست كه هنرمند وارسته و متفكر ايراني در پي شناخت و دريافت جهاني ماوراي جهان مادي اطراف خويش، آفرينش هنري را همانند وسيله و ابزاري پرثمر در خدمت كشف و شهود و جستجوي خود مي‌گيرد و به ياري نقش و رنگهايي انتزاعي و مختصر، شور و غوغاي درون خود را آشكار مي‌سازد، چه اگر جز اين مي‌بود، آن همه نقش‌هاي پيچيده و پر ابهام را كه بي‌شك جدا از كاربردي صرفاً تزييني با قدرت متوازن قلم، بر تن ضروف سفالين كار نمي‌كرد. همان نقوش و رنگهايي كه با توجه به تكرار و يكنواختي و هماهنگي در تن كاسه و كوزه‌هاي سفالين، اين واقعيت را مسلم مي‌سازد كه خلاقيت و آفرينش هنري از ابتدا نزد هنرمندان ايراني در محدودة تلاشي فردي و تفكري مجرد و شخصي دنبال نشده، بلكه مبتني بر نيازي جمعي در گسترة بينشي همگاني بوده است.

هنر ايران با چنين جوهر و دستمايه‌اي در گذر از دوران قبل از تاريخ و ورود به دوران تاريخي هر چند در ظاهر با شكلي منسجم و نظم‌يافته و تابع خواست و سليقه صاحبان قدرت به حيات خود ادامه مي‌دهد، اما هرگز سليقه‌هاي تحميل شده نمي‌تواند مانع از هماهنگي و توازن ضرب آهنگ نواي دل و انديشة هنرمند ايراني گردد. چه، هنرمند ايراني با حفظ ايمان و اعتقاد خويش، بي‌اعتنا به فرامين صاحبان  زر و زور، هنرش تجلي ستايش جهان نور است و خالق جهان نور. هنرمند ايراني حتي زماني كه مانند اغلب هنرمندان  جهان، برخلاف آرمانهايش از سرناگزيري در خدمت جلال و شكوهي حيرت‌انگيز  در نمايش قدرت زمانه بود، فرمانبرداري نمي‌كرد.

 

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر