برای شروع تدریس یک پارچ آب به هر گروه داده و از آنها میخواهیم میزان آب پارچ را با لیوانهای شخصی خود اندازه گیری کنند و علت تفاوت را بیان نمایند. با آوردن نمونهای از مایعات موجود در بازار، دانش آموزان را با مفهوم لیتر آشنا میکنیم. ظروفی با حج...
برای شروع تدریس یک پارچ آب به هر گروه داده و از آنها میخواهیم میزان آب پارچ را با لیوانهای شخصی خود اندازه گیری کنند و علت تفاوت را بیان نمایند.
با آوردن نمونهای از مایعات موجود در بازار، دانش آموزان را با مفهوم لیتر آشنا میکنیم. ظروفی با حجمهای متفاوت آب، به گروهها داده و از آنها میخواهیم حجم آب را تخمین بزنند. در ادامه ...
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 9 صفحه ای آورده شده است. این فایل در قالب ورد تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
اهداف درس:
✅ آشنایی با مقیاس اندازه گیری مایعات
✅ آشنایی با روش تخمین زدن و مقایسه با مقیاس لیتر
✅ بتوانند ترازو ساخته و جرم اجسام مختلف را اندازه بگیرند.
✅ بتوانند جدولی از وزن مواد غذایی که در خانه دارند را آماده کنند.
✅ بتوانند اطلاعاتی در مورد چگونگی اندازه گیری جرم و حجم مواد در گذشته را بدست آورند.
✅ با انجام آزمایش پی ببرند که مایعات با حجم مساوی ممکن است جرم متفاوت داشته باشند.
ارسال دیدگاه
برای ارسال نظر لطفا ورود یا ثبت نام کنید.